Postjesweg 31

1057 DV Amsterdam

Bij niet urgente vragen

Stuurt u ons een e-consult

Praktische Informatie

Praktische Informatie

tekst

Bij onze huisartsenpraktijk kunt u voortaan uw eigen medische gegevens zelf online bekijken.
U ziet dan bijvoorbeeld:

  • de adviezen van de huisarts
  • de uitslag van onderzoeken
  • de lijst met uw medicijnen

De huisarts schrijft uw medische gegevens in uw medische dossier. U kunt deze gegevens vanaf nu zelf zien op uw telefoon of computer. Dat kan nadat u veilig inlogt. U heeft dan meer informatie om samen met ons te praten over uw gezondheid en om een keuze te maken over uw behandeling. Om uw medische gegevens online te bekijken, logt u in op het patientenportaal.

Via dit patientenportaal kunt u ook eConsults aanvragen. Klik hier voor meer informatie.

Let wel op: Het patientenportaal dient niet voor online inschrijvingen. Voor inschrijvingen kunt u op de link boven op de pagina klikken.

Meer informatie kunt u lezen op https://open-eerstelijn.nl/wp-content/uploads/2020/04/OPEN-Infographic-Patie%CC%88nten-2-210×685.pdf.

Er zijn drie manieren om herhaalrecepten aan te vragen:

  1. receptenlijn: bel 24 uur per dag 7 dagen per week voor een herhaalrecept onze speciale receptenlijn tel: 020-6188636, optie 2. Herhaalmedicatie die is aangevraagd ligt na 2 werkdagen klaar (bij uw opgegeven apotheek). Geef duidelijk uw geboortedatum, naam en medicatie door tijdens het inspreken.
  2. U kunt ook herhaalmedicatie aanvragen via het patientenportaal. Let op: Als u nog geen patiëntenportaal heeft, neem dan contact op met de praktijk. De assistent stuurt u dan een link waarna u een account kunt aanmaken. Daarna kunt u via de website inloggen in uw portaal.
  3. Voor het bestellen van herhaalmedicatie kunt u ook langskomen op de praktijk om de oude verpakking (gebundeld met naamsticker) in de receptenbrievenbus te doen in het halletje. Gebruikt u langdurig dagelijkse medicatie bespreek dan met uw huisarts/praktijkondersteuner de optie van een jaarrecept.

Urines kunt u van maandag tot en met vrijdag inleveren tot 12:00 uur. U hoeft hiervoor niet te bellen. Bij het inleveren aan de balie kunt u een formulier invullen en/of wordt uw klacht uitgevraagd. Als u klachten heeft, wacht dan niet tot vrijdag met het inleveren van uw urine. Anders kan het zijn dat u pas na het weekend uitslag ontvangt. Verwijsbrieven worden naar uw e-mailadres verstuurd en niet meer per brief/post. Mocht u geen e-mailadres hebben dan kunt u met de assistente overleggen.

Verwijsbrieven worden naar uw e-mailadres verstuurd en niet meer per brief/post. Mocht u geen email hebben dan kunt u met de assistente overleggen.

Uitslagen:

Heeft u aanvullend onderzoek gedaan als bloedonderzoek of een foto laten maken dan zijn uw uitslagen te zien in uw patiëntenportaal. Zodra u dit onderzoek heeft gedaan kunt u een bericht (e-consult) sturen via uw patiëntenportaal naar de arts. De arts kan dan de volledige uitslagen aan u uitleggen en bespreken wat de behandeling of het vervolg is.

1. Is uw e-mailadres nog niet bij ons bekend? Wilt u ons dan uw e-mailadres doorgeven met uw naam en geboortedatum. Dit kan via hapostjesweg@zorgvoorzuid.nl waar u uw administratieve vragen naar toe kunt sturen.

2. Zorg dat u in uw patiëntenportaal kan. Daar kunt alles zelf regelen;

– Afspraken maken.

– Direct zorgvragen stellen via een bericht aan de praktijk (e-consult).

– Uw eigen dossier inzien.

– Uitslagen vinden van uw onderzoeken.

3. Ga naar thuisarts.nl voor adviezen over uw klacht en maak gebruik van www.moetiknaardedokter.nl om te kijken of u met uw klacht echt naar de dokter moet.

4. Belt u met de assistente? Bereid uw vraag dan goed voor.

– Stel 1, of maximaal 2 vragen, zeker niet meer.

– Bedenk van tevoren goed wat uw vraag is.

– Houd het telefoongesprek zo kort mogelijk.

– De maandag is zeer druk, u kunt mogelijk ook een andere dag kiezen.

Translate »

Onze WebApp

Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul met formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Bel voor een afspraak

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)

– Actueel medicatieoverzicht

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Nog geen account?

Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop

Toch liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.

Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Heb ik wel een afspraak nodig?

Gebruik de keuzehulp:

thuisarts_logo[95]

Liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Herhaalrecept Bestellen

1
Uw gegevens
2
Gegevens Apotheek
3
Medicijnen
4
Last Page
Voorletters
Achternaam
Geboortedatum
Email *
Telefoonnummer
Apotheek
Laten Bezorgen?
Medicijnen
Opmerkingen
Call Now Button Ga naar de inhoud