Onze praktijk gebruikt nu Mitz, voor het online vastleggen van toestemmingen
Vanaf 27 oktober 2025 maakt onze praktijk gebruik van Mitz. In Mitz kies jij zelf welke zorgaanbieders jij toestemming geeft om jouw medische gegevens beschikbaar te stellen. Jouw andere zorgaanbieders kunnen deze gegevens dan opvragen als zij deze nodig hebben voor jouw behandeling.
Waarom is toestemming geven belangrijk?
Zorgaanbieders zoals de apotheek of huisartsenpost, hebben soms jouw medische gegevens nodig van onze praktijk. Zij kunnen jou dan beter helpen. Wij mogen jouw gegevens alleen elektronisch uitwisselen met een andere zorgaanbieder als jij dat goedvindt. Dit heet toestemming.
Vanaf 27 oktober 2025 maken wij voor deze toestemming gebruik van Mitz. Heb jij ons al toestemming gegeven via bijvoorbeeld een formulier of Volgjezorg? Dan zetten wij deze toestemming in Mitz. Je kunt deze toestemming na 27 oktober zien, als je inlogt in MijnMitz.nl.
Hoe werkt Mitz? Ga naar MijnMitz.nl Op deze website staat uitgelegd hoe Mitz werkt. Je kunt inloggen met DigiD en direct je keuzes maken voor al je zorgaanbieders. Deze worden veilig opgeslagen. Alleen jouw keuzes staan in Mitz, jouw medische gegevens niet. Je kunt jouw keuzes altijd aanpassen. Ze zijn direct geldig.
Heb je vragen over toestemming geven of Mitz?
Bel dan naar naar Mitz: 088-506 08 00. Bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.
Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul met formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
– Actueel medicatieoverzicht
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.
![thuisarts_logo[95]](https://huisartsenpraktijkpostjesweg.nl/wp-content/uploads/2023/01/thuisarts_logo95.png)